27 Eylül 2011 Salı

VE BAYRAMI YAŞADIK.....





Evet Ramazan Bayramını yaşadık.Uzun zamandan beri dini bayramları ve özel günleri hiç sevmiyorum.Kayıplar çok...Allah rahmet eylesin hepsine.Ama o zamanlarda daha çok özlüyor ve arıyorum.Etrafımdakilere çaktırmıyorum,ama mutsuzluk yüzümden akıyor.Ben de bu durumu kamufle etmek için böyle bayram sofraları hazırlıyorum.Bayramın bütün ritüellerini yerine getirmeye çalışıyorum.Gençler öğrensin diye.Biz de bayram sabahı kahvaltısı önemlidir.Ailecek yenen yemek ve kahvaltılar beni çok mutlu ediyor.Etrafımdakiler de mutlu oluyor,benim asık suratıma ve mutsuzluğuma katlanıyorlar.....Anne tarafım boşnak.Anneannem,annem,yengelerim çok güzel yemek ve börek yaparlardı-yaparlar.Ben pek beceremem ama bayram sabahına özene bezene boşnak böreği yaptım.Gerçi büyüklerinki gibi hamur açmadım ama yufkam da çok güzeldi.Küçük tavla zarı gibi doğranmış soğan patates ve kıyma.Hepsi çiğ.Tuz ve karabiber.Yufkalar güzelce yağlanacak,kıvrılacak ve tepsiye dizilip pişirilecek.Hepsi bu.Yağdan kaçmak yok.Yoksa kösele gibi olur......Nerde kalmıştık,ha bayram ritüelleri diyorduk dimi.Bayramlaşma ve bayram harçlığı önemli.Önce anne baba ile bayramlaşıp yanına oturur,sonra büyük evlat baba ve annenin elini öper annenin yanına oturur.Sonra küçük evlat yine babadan başlayıp,anne ve ağbinin elini öper.Harçlıklar ihmal edilmez.Çok önemli.Ha birde yakın akraba eş dosta giderken şeker-çukulata -lokum götürmek gekekir.Ayrıca yakın küçüklere ufak tefek hediyeler,kapıya bayramlaşmaya gelen hiç tanımadığınız küçüklere şeker ve harçlık veeeeeee davulcu bahşişiiiii Bunlarsın bayram olmaz değil tabi de benim atalardan öğrendiğim ve çocuklarımın yaşamasını istediğim şeyler bunlar.Mesele birarada olmak.....Gönül ne kahve ister ne kahvehane,gönül bir dost ister kahve bahane...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder