12 Mayıs 2012 Cumartesi


Seçkin yazarlar Kocaeli Kitap Fuarı'nda...

    Günlerden cumartesi -pazar oldu mu evdeki düzen başkalaşıyor bizde.Ev işleri, yemek saatleri hepsi serbest düzende.Öncelik, hafta içi daralan ruhları rahatlatmak,gönülleri ferahlatmak  .Onun için bu sabah evdeki genç adam dershaneye gitmek için evden çıkar çıkmaz hemen fırladık İlhanla.Önce halledilmesi gereken işler görüldü.Malum, düzenin devamı için üstümüze düşeni yerine getirmeliyiz.Bütün işler çek edildiğinde daha henüz öğle saatleriydi.Erken yola koyulan yol alır misali. Şimdi bir plan yapmalıydık  akşama kadarki zaman için.Aslında benim planım hazırdı, ama yol arkadaşıma hiç çıtlatmamıştım,nasıl olsa o benim teklifimi geri çevirmezdi.Tam da düşündüğüm gibi oldu." Kitap fuarına gidelim mi " dediğim an araba o yola koyulmuştu bile...İlk önce dışarıda birer sıcak çay içtik.Sabahtan beri yollarda olan bedenlere iyi geldi.Sonra içeri daldık ve ben kayboldum, yol arkadaşımı, saatleri, karnımın acıktığını ve bu dünyaya ait ne varsa unuttum....Saat uygun olduğundan önce Fuarın onur konuğu Orhan KOLOĞLU' nun " Hangi Tarih" konulu söyleşisini dinledik  dikkat kesilerek.Tek kelime ile özetlemem gerekirse " Tarih, o günkü şartlarda değerlendirilmelidir" dedi.Hayatın her anına uygulanabilecek bilgece bir kelam vesselam. Arkasından  Ahmet ÜMİT' in  söyleşisi vardı, onuda kaçırmadık.Sonra tekrar turlarına çıktım.Bu sefer sahaflar tarafına daldım.Kitap kokusundan başım dönmeye başladı, insanı yıllar öncelerine götüren o bilgelik dolu, huzur dolu koku burnumdan girip ruhumun derinliklerinde gezinmesiyle beraber.Çok şükür yanımda yol arkadaşım vardı, beni toparlayıp eve getirdi.Şimdi de aldığım kitaplar ve dergilerin arasında kayboldum.Kendimi bulmam ve gerçek hayata dönmem gerekiyor diye düşünüyordum ki,dışarda benim davet edilmediğim bir düğün başladı.Önce anlayamadım ne olduğunu, sonra baktım ki yol arkadaşım da azıcık buruk ,anladım.Demekki bu geceki büyük maçı onun tuttuğu takım kaybetmiş....Yapacak bir şey yok,kazananı kutlamaktan başka....Şimdiiii saat epey geç, ama tekrar yola koyuluyoruz.Söz verdik evdeki genç adama, tiyatrocu dostların eylemini desteklemek için çıkıyoruz sokağa.Bu macerayı da yarın anlatırım.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder