22 Temmuz 2012 Pazar

ANNEMİN ÇİÇEKLERİ









                            ANNEMİN ÇİÇEKLERİ
        Kaç tane çiçek ismi biliyorsun? Yasemin, gül, leylak, zambak, hanımeli…Hiç balkonunda muhabbet, sardunya, tırnak çiçeği, begonya, fesleğen, cam güzelin  oldu mu? Küçücük bir balkonum var, bu güne kadar olanların en küçüğü.Toplu konutlarda olan, ‘’ balkon yokmuş ‘’ denmemesi  için yapılanlar cinsinden.Öyle ekonomik olmalıyım ki  hem ailece yemek yiyebilmeliyiz, hem de çiçek yetiştirebilmeliyim. Uzun zaman kafa yorduktan sonra  bir çaresini buldum.Şimdi balkon demirlerine gayet emniyetli monte edilmiş uzunca iki saksının içinde sardunya, muhabbet, tırnak çiçeği, fesleğen ve cam güzeli m var.Her sabah onları sulamak, solmuş yapraklarını temizlemek, gün içinde fıskiye ile yapraklarını nemlendirmek beni mutlu ediyor.Sonra birden farkına vardım ki bunlar annemin de en sevdiği çiçekler.Hiç farkında olmadan onları seçmişim.Şimdi onlarla zaman geçirirken daha da mutlu oluyorum. 
        Annem de çiçekleri çok severdi.Onun kocaman balkonu vardı.Her yerde, açan, mis gibi kokan çiçekler ve  her açıdan denizi kucaklayan kocaman bir balkon.Neresine otursan körfezi görürsün.Gece mehtap olduğu zaman, doyum olmaz ay ışığında körfezin suları ışıl ışıl yanardı. Keyifli kadındı annem.Önce sabah çayını, sonra kahvesini sigara eşliğinde içerdi uzunnn bir seronomi ile.Benimse hep acelem vardı, hep bir yerlere yetişmem gerekiyordu.Ama son yıllarda artık ben de onun gibi keyif yapmaya başladım.Yani gittikçe anneme benziyorum, daha da benzeyeceğimi biliyorum.
        Sonra…Zaman geçtikçe annem-babam yaşlandı, kendilerine bakamaz haller oldu.Birer birer çiçek saksılarını yok ettik.Annemin en son tek bir saksı muhabbet çiçeği vardı…
         Benim balkonumda, bahçemde, daire girişinde - şimdilik – bir çok çiçeğim olduğuna göre...Daha zamanım var gibi.

      


4 yorum:

  1. Hımm. Ramazandan sonra bu balkonda kahve içmeye geleceğim:) Çok sevdim çiçeklerini Gülçin. Bayıldım:))

    YanıtlaSil
  2. Her zaman beklerim Vildan.

    YanıtlaSil
  3. İADEYİ ZİYARETE GELDIM.
    İYİKİ GELDİM İÇİM AÇILDI. ARAMIZA HOŞGELDİN.
    BAŞARILAR. SEVGİYLE KAL. TÜRESİN

    YanıtlaSil