20 Kasım 2012 Salı

YENİ YIL OBJELERİ YAPTIM




             Yılbaşı kutlamak   bize göre değil falan deme bana.Yılbaşı kutlamaları bildiğim kadarı ile Noel Yemeği adı verilen bütün ailenin beraberce sofraya oturduğu bir güzel zaman dilimi.Ayrıca hediyeleşmenin olduğu bir duygusal tatmin tarafı da var.Daha ne olsun insanı mutlu etmek için...Yani benim için esas olan ne vesile ile olursa olsun ,  sevdiklerimle  beraber geçireceğim güzel zamanlar, kuracağım  güzel  sofralar. Adı ne olursa olsun.Doğum günü, evlenme yıl dönümü, bayram, yılbaşı, yıl sonu ….Amaç üzüm yemek….
               Yılbaşının bizim kültürümüzde iz düşümü olan herhangi bir obje yok.O zaman dostlardan yardım alacağız. En son küçük oğlumla Noel Baba’ nın çocuklara hediye dağıtımını anlatan yanılmıyorsam ismi Kutup Ekspresi olan animasyon filmine gitmiştik epey zaman önce.Çok beğenmiştim.Belki de içimdeki büyümek bilmeyen çocuk çok beğenmişti….Orda olanları anımsamaya çalıştım.Kutup yıldızı vardı Noel Baba şapkası takan.İlk önce ondan yaptım.Her şey oyun ya , kocaman gülen ağzı, burnu ve gözleri eksik olmamalıydı.
              Kardan adamsız olur mu hiç? Hemen en yakışıklısından bir kardan adam yaptım. Havuç burnu, kırmızı atkısı, süpürgesini eksik etmeden.


















              Renkli süslenmiş yılbaşı ağaçlarını hatırladım sonra.Nasıl yapacağımı epey düşündüm.İlk aklıma gelenler sarı ve kırmızı pırıltılar. Sırma ipek bir kurdele imdadıma yetişti.Çam ağacı formu vermek için zigzag diktim, çam ağacı olarak düşündüğüm şeklin üstüne. Sonra temin ettiğim kırmızı , sarı ve yeşil cam boncukları üstüne diktim. En son da kalan sırma kurdeleden tepelerine gözalıcı bir fiyonk kondurdum.
             En son Ren Geyikleri aklıma geldi.Seyrettiğimiz filimde en ön planda olanlar  Ren Geyikleriydi çünkü.Boynuzlarını vurgulamalıydım, öyle yaptım. Yeşil dalları unutmadım.Hepsinin oynar gözlerini de takınca  tamamlanmış oldular.
            Önce tek tek sohbet ettik, tanıştık, resimlerini çektim. Sonra kendilerinden izin isteyip ayrıca bir aile resimlerini de çektim.
              
  


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder