12 Ocak 2011 Çarşamba

GECENİN MÜZİĞİNDEN GÜNDÜZ MÜZİĞİNE





Akşamdan telefon etti, ''sabah seni kahvaltıya alıcaz,kahvaltı sonrası yaparız bişeyler,aşağıdan zili çaldımmı inersin dedi'' itirazımı dinlemeden kapattı telefonu. İstek ve birazda '' emir'' iletilmişti işte.Ben biliyorum,bütün amaçları beni yalnız bırakmamak ve benim işime yaramak.Ben de biraz nazlandım ama dinleyen mi var,O telefonu kapamıştı bile ben itirazlarımı sıralarken.Sabah dediğini yaptı,tam saatinde aşağıdan zil çalıyordu....Hemen çağrıya uydum,jet hızıyla solfej kitabımı ve notalarımı aldığım gibi aşağıya ışınlandım.....Ev mis gibi taze demlenmiş çay ve simit kokuyordu.Salondaki masada üç kişilik kahvaltı hazır bizi bekliyordu.Hiç naz yapacak hal kalır mı adamda,tatlı bir sohpetle koyulduk  kahvaltıya.Çok yemek değil derdimiz,çokça sohpet ve dertleşmek.Bahsi geçen benim KIRK YILLIK DOSTLARIM' dan ERİBE  ve onun sevgili eşi edebiyat öğretmeni ve atadan müzisyen Fevzi...Bir araya geldik mi kederlenmek ve kötü olaylardan bahsetmek yasaklanmıştır hepimize Fevzi tarafından....Herşeye rağmen hayat daima 9/8' lik yaşanacaktır.Kural bu.Onların yanındaysan,uymak zorundasın bu kurala.Doğrusu bu kural bizleri de mutlu ediyor.Neden onlara giderken solfej kitabımı ve notalarımı aldığımı anladın mı.....Ayni yaramaz arsız çocuklar gibi,belki Fevzi çalışmalarımı denetler düşüncesiyle....Halbuki benim güzel dostlarımın '' kahvaltıdan sonra yaparız bişeyler'' dedikleri de buymuş.Eribe yılların öğretmenliğinin verdiği alışkanlıkla usul vurarak bana yardımcı olurken,Fevzi udunu getirdi.Öğle bir okşadımki udun karnını,sanki oda beni duydu.Ben doymak bilmez öğrenme açlığımla iki saata yakın kafalarını şişirmiş olabilirim do'du ,fa'dı, sol'dü derken.....Bütün acemiliğimle ,onlar bende ışık olduğunu vurgulayarak beni yüreklendirdiler.Fevzi kibarca ''sol'' sesini çok iyi çıkaramadığımı ve bana '' sol düdüğü'' alacağını söyledi.......Sol düdüğünün ne olduğunu bilmiyorum,sorma,görünce sana da anlatırım.Bütün cahilliğim ortaya çıkmasın diye hiç sesimi çıkarmadım zaten......İşte böyle can dostlar bana katlandılar bugün,ben de önceden onlara müziğe ilgi duyduğumu,yardımlarına ihtiyacım olduğunu anlatmak için falan GECENİN MÜZİĞİ adını verdiğim bu yastığı yapmıştım.Adım Hıdır,elimden gelen budur misali.Siyah polar üstüne beyaz polardan sol anahtarı ve notalar aplike ettim.Can dostlar,mesjı hemen aldılar.E n sıkıntılı zamanlarda edindiğim müzik hobimi geliştirmek için ellerinden geleni yaptılar.Şimdi soruyorum sana varmı sende böyle dostlar.DOST BAŞINA BÖYLE DOSTLAR...........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder