3 Haziran 2012 Pazar

KÜÇÜK DELİKANLILAR İÇİN TASARLANDI






        Evet başlıktaki gibi çokkkk uzaklarda olan,  ama bu günlerde bana gelecek küçük bir delikanlı için tasarlandı bu yatak örtüsü.Uzun yıllar önce Avusturalya' ya yerleşen kuzenimin yedi yaşındaki oğlu Teoman için tasarladım bu yatak örtüsünü. Desenli kumaşı gördüğüm an beğendiğim için ne yaparım diye hiç düşünmeden almıştım. Uygun bir yer bulsamda  kullansam diye düşünüyordum.Teoman' ın yaklaşan doğum gününü hatırladım, üstelik yakında Türkiye' ye  de geleceklerdi.Diğer kumaşları bir araya getirmek zor olmadı.Ne zaman çarşıya çıksam gözlerim radar gibi işime yaracak malzemeleri aradığı için, elimin altında aradıklarımı bulabildim.Bundan sonrası artık, ruh halime, hayal dünyama kalmış tasarım işiydi.Oda işin en zevkli kısmı.Önce büyüklüğünü düşündüm.Teoman kısa zamanda delikanlı olacak, o zaman standart tek kişilik ölçü uygun olacaktı.220 x 150 cm uygun.Blokları oluşturmak için ( birer cm . dikiş payı dahi) 32 x 35 cm parçalar kestim.l2 tane düz , 12 tane desenli kumaştan kestim.Desenli kumaş biraz ince olduğundan , aynı büyüklükte düz beyaz ince bir  kumaştan astar da kestim.Blokları birleştirdim.Çizgili kumaştan boy için 22 cm, en için de 12 cm lik eni olan  uygun uzunlukta parçalar kesip kenarlarına ekledim.220 x 150 cm. lik kapitone kumaş ile oluşturduğum parçayı yüzü yüz gelecek şekilde üst üste koyup, kenarlarını makine çektim, çevirdim ve 1 cm.lik mesafeden makine çektim.Na na na nommmmm, küçük delikanlının severek kullanacağını düşündüğüm yatak örtüsü bitmiş oldu.Dikerken ben bile ne oyunlar kurdum,bu arabalar, otobüsler, helikopterler, gemilerle... Acaba Teoman neler düşünecek?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder