2 Şubat 2013 Cumartesi

PATCHWORK (KIRKYAMA ) BEBEK ÖRTÜSÜ-ZEYNEP' İN ADASI' NA



       Uzun zamandan beri bunun gibi bir peçvörk ( kırkyama)  çalışması yapmak istiyordum.Bazen aynı şeyleri üretmekten bıkıyorum, değişiklik istiyorum.Tam zamanına denk geldi, kuzenim Zeynep’ in bir kız bebeği dünyaya geldi.Fırsat   bu fırsat hemen kolları sıvadım.

        
         


     

          İşe, uygun renk ve desenlerde kumaşları seçme ile başladım. Sonra onlardan yapacağım büyüklüğe göre 8x8 cm lik parçalar kestim. Küçük bebek için küçük parçaların daha uygun olacağını düşündüm. Bu parçalar birleşince 6x6 cm kalacaklar. Renkleri kendi uygun gördüğüm gibi , dokuz parçayı yan yana düzgünce diktim. Bu oluşan şerit, örtünün  enini oluşturdu. Önce tersinden , sonra  yüzünden ütüledim. Renk ve desenleri birer kaydırarak bu şeritlerden on bir tane oluşturdum. Her seferinde yeni oluşturduğum şeridi ütüleyip bir öncekine diktim. Yukarıdan aşağı on bir sıra olunca , bana göre istediğim büyüklüğe erişmiş oldum.

      
       Bunca zaman sonra kullandığım dikiş makinamın  yorganlama yapma özelliğin olduğunu da bu arada farkettim.
      
        

          Yorganlama için, bitmişi  9 x 11 kareden oluşan  örtünün her kenarından beşer santim fazla ( benimki 70 x 80 cm oldu) tabaka elyaf  ve ayni büyüklükte ince pamuklu beyaz astarlık kestim. En üste peçvörk parçam, ortada elyaf, en altta da pamuklu kumaşım var şimdi.Makinamın yorganlama ayağını taktım ve uygun bulduğum desenle yorgan lamamı tamamladım.
       

      

        En sonunda l6 santimlik, örtünün dört kenarı toplamı uzunluğunda pembe kumaştan şerit kesip, kenarlarına çevirdim.
       
       Kuzenim Zeynep bebeğine ADA ismini vermiş. Ada’ nın peçvörk örtüsü tamamlandı. Şimdi ona  sevimli aplikelerle süslü küçük bir yatak yapıyorum. Kucağa alırken  veya ayakta sallarken kullanılacak. Biz çocukları büyütürken ayağımızda sallardık. Şimdi gençler bunu yapıyor mu bilmiyorum.Yatağın yapılışını da sizlerle paylaşırım.
       
       Yapılışla ilgili anlaşılmayan bir konu varsa ya da sipariş vermek isterseniz bana gulcin58@hotmail.com' dan mesaj atabilirsiniz. 

3 yorum:

  1. Aa! Şahane olmuş! Ben de isterim:)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim, ne güzel dostsun ,sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. güzel yapışsınız ellerinize sağlık ben de deniycem.inanıyorum ki yapıcam çünkü çok anlaşılan bir şekilde anlatdınız.teşekkürler

    YanıtlaSil