4 Şubat 2013 Pazartesi

ZEYNEP’ İN ADA' SININ BEBEK YATAĞI









     

      Ben çocuklarım için de bu yataktan yapmıştım. Son derece kullanışlı ve pratik geldiği için bebek çeyizi hazırlarken ilk önce aklıma bu bebeği kucağa alırken kullanılacak yatak geliyor. Daha önce de bir çok defa yapmıştım.Şimdi sevgili kuzenim Zeynep’ in minik Ada’ sı için tasarladım ve diktim 

      Hiçbir yaptığım bir öncekinin aynısı olmadı, hep değişik modeller tasarlamak beni dinamik kılıyor. Daha çok hevesli ve heyecanlı oluyorum. Açıkçası beni en mutlu eden, bu tasarım kısmı…

      Ölçüleri 67x 45 santim, etrafının fırfırı ucundaki beyaz fistosu ile beraber 7 santim.
       
    
     Şimdi ,yeni doğan için kocaman gibi geliyor ama bu yatak çok amaçlı , devamlı kullanılabiliyor .
 
Yeni doğduğu ilk aylarda minik bebeği kucağa almak zor olur, genellikle erkekler daha bir çekinir bebeği kucağa almaya. Halbuki bu yatağa yatırdığın bebeği rahatlıkla kucağa alabilirsin. Ayakta sallamak için de kullanabilirsin. Çok da rahat olur. İlerleyen yaşlarda artık baş yastığı olarak kullanır . Benim bebeklerim üstündeki aplikelerle konuşurlardı bile.Sonraaaaaa, sonra biz anneler onların bebekliklerinin hatırası olarak saklarız. Kokladığımızda mis gibi  bebek kokularını hatırlamak için...

 
  

   Önce aplikeleri oluşturmakla 
başladım. Çizimleri epey zamanımı aldı. Sonra uygun kumaşlar seçildi, hepsi önce telalandı . Biraz daha düzün ve dik durmaları için. Sonra oyma işlemi, parçaları uygun yerlere yerleştirip renkli ipliklerle yastığın yüz kısmına gelecek kumaş parçasına  aplikasyonları yapıldı. Şekillerin ağız-göz işlemeleri, fiyonkları takıldı. Yastığın çevresinin iki katından biraz fazla ( yaklaşık 4,5 metre 8 santimlik aynı kumaştan fırfır için parça kesildi. Uzun kenarlardan biri kıvrıldı ve bu kenara bir santimlik beyaz fisto dikildi. Diğer uzun kenar büzülüp yastığın etrafına takıldı. Tabi arka ortasında içini doldurmak için açıklık bırakıldı. İçi için,  yastıkla ayni büyüklükte pamuklu kumaştan  dikilen iç mitil yastık kaliteli elyaf ile dolduruldu.

      Tasarlaması ,dikmesi ayrı zevk, kullanması çok rahat bu bebek yatağının dikimi hakkında anlaşılmayan bir konu varsa ya da sipariş vermek isterseniz gulcin58@hotmail.com’ dan bana mesaj atabilirsiniz.
,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder