6 Ekim 2013 Pazar

BAHÇE HASADI




           Hayatta her şey bir düzen içinde devam ediyor. Başlangıçlar bitişleri, bitişler başlangıçları kovalayıp gidiyor. 
          
           Yaz başında büyük bir zevkle ektiğimiz sebze-meyve fideleri işlevlerini bitirdiler. Domatesler, biber ve salatalıklar, patlıcanlar ''artık biz bittik, bizden medet umma '' der gibiydiler. Ben de anladım hallerinden. Bahçe giysilerini, eldivenlerini ve yağmurluğumu sıkıca giyinip çıktım bahçeye. Sanki evin içini temizler gibi sebze bahçesini temizliğe giriştim… Önce kalan son sebzeleri topladım. Sonra sebze verdikleri zaman destek olsun diye toprağa dikilen sopaları çıkardım, bir kenara dizdim.  Daha sonra kuruyan sebze köklerini topraktan çıkardım, üstlerindeki toprakları silkeledim. Yerde kalan fazla otları topladım, yağmurlardan sonra onlarda bir artmış ki…Bir toprağın tozunu almadığım (!) kaldı , o derece yani…Şimdi sebze bahçesinde sadece fasulyeler ve biberler var. Hele fasulyelerin üstleri bayram yeri gibi, kıyamadım kopartmaya. Bunca soğuktan sonra tekrar verecekler mi merak ediyorum.

           Sıra geldi hasadın değerlendirilmesine…. Bütün toplananlar titizlikle  bir-iki kere yıkandı önce. Ben sebze bahçesi ile uğraşırken yol arkadaşım eşim,  narları, elmaları, kestaneleri ve kalan cevizleri toplamıştı. Aslında ben  bu işlerle uğraşmayı çok seviyorum. Ama mutfaklar küçük, acilen ortalığın toplanması lazım. İşte bu sebepten dolayı yol arkadaşımla iş bölümü yaptık. Meyvelerle o, sebzelerle ben uğraşacaktık. O çatlayan narları , ben de fasulyeleri ayıklamaya koyulduk. Bir taraftan yeşil domates , fasulyelerin bir kısmı ve biberlerle turşu kuruldu, bir taraftan fasulyeler rendelenen kırmızı domateslerle biraz kavrulup dondurucu konmak üzere hazırlandı…

           Aaaa, çok yoruldum ve bahçede de biraz üşüttüm sanki. Bu gün mıyışık kediler gibi battaniyenin altından çıkmak istemiyorum. Arada bir yorgunluğumu unutmak için gidip turşulara falan bakıyorum yaptığınla övünen çocuklar gibi …
                                                                                    

  
  

  


 















         










Şimdi temizleyip tozunu bile aldığım (!) bahçeme kışlık bir şeyler ekmeyi düşünüyorum. Ya nasip…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder